2013. december 9., hétfő

Karácsonyi vásárlások

Egy leleményes játékbolt elküldte nekünk postán a karácsonyi akciókat tartalmazó prospektust. Én, gyanútlan, leültem a fotelba, és megmutattam a gyerekeknek. Gondoltam, majd figyelem a reakciójukat, hogy mi tetszik nekik. Az egyik oldalon játékfegyverek voltak, amik szivacslabdákat lőnek ki. Ijesztően sokféle, és döbbenetesen jól megmintázták a legkegyetlenebb géppuskákat is.
Gyermekeim extázisba jöttek, innetől kezdve csak erről tudtak beszélni.
-De gyerekek, ilyet biztos nem kaptok. Ezek undorító gyilkos fegyverek! Annyi más értelmes és jópofa játék van, vagy mesekönyv...
És akkor elhangzott a 6 évestől az a mondat, amit korábban csak egy amerikai alkoholista családba tudtam volna elképzelni:
-Én gyilkos fegyvert akarok! Könyvet SOHA!
(Kérem az olvasót, ne botránkozzon nagyon meg, hiszen én adtam a gyerek szájába a szavakat.)

Sanyival boltba megyünk, és próbálom elmagyarázni neki, hogy miért nem veszek neki üdítőt. Drága, nincs pénzem, stb.
Sanyi: Apának sincs már pénze.
Én: Uhhh ... tényleg?
Sanyi: Igen, mert mindet elköltötted.

Lóránt azon elmélkedik, meg tudnánk e venni egy igazi helikoptert.
- Az már iszonyat drága... Egész éjjel ott kell állni az automatánál, egész éjjel adja a pénzt. Olyan drága a helikopter.
- Dehát nem ad egész éjjel az automata pénzt, csak amennyi van benne a számlánkon.
- Miért? 
- Mert elfogy. Egyszer csak azt mondja, hogy nincs több.
- Igen, és akkor el kell menni egy hegedűshöz, és ha annak is elfogyott, egy másik hegedűshöz, és így tovább.
- Hegedűshöz??
- Igen. Annak a tokjában van pénz.

Valamiért nagyon dühös voltam a gyerekekre, dúltam-fúltam. Sanyi látta, hogy gőzölög a fejem, aggódva kérdezi:
- Most nem kapunk ajándékot?
- Hát tőlem nem....(megenyhülök)... de a Jézuskától igen.
Lóránt:
- Hagyjad csak Sanyi, úúúgyis elfelejti addig!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése