2010. július 19., hétfő

Sanyi karattyol

Be nem áll a szája. De tényleg nem. Magában, magának is folyamatosan beszél vagy énekel, nagyon aranyos. :) Vannak kedvenc idézetei mesékből, mondókákból, dalokból, vagy megismétli, amit éppen hall a környezetében. Nagyon vicces, mikor az ühüm-öt is megismétli.

Néhány szó, amit még mindig a saját nyelvén mond:
teleautó - teherautó, bár néha már úgy mondja, hogy teleautótehelautó.
bikiki - ezt időközben már mondja jól is, csak túl sokat vártam a bejegyzéssel.
jokákedili - nokedli, imádja.
sohaha - soha. Ezt valószínű azért mondja így duplázva, mert a si-hu-hu-hu-t veszi alapul, amit a gőzmozdony mond.
facciakulcs - franciakulcs :)
Az ő-vel és az ű-vel még vannak gondok, így aztán gyakran hallom: Nem kó, hanem kó.

Ragozás: Egyre gyakrabban ragoz helyesen. Pl, add ide a kezedet-re nem az a válasz, hogy egyszerűen megismétlim hogy kezedet, hanem néha már jól mondja, hogy "kezemet". De a sláger még mindig: Anya fölvesz téged. Pedig ezt biztos, hogy nem így szoktam mondani neki. A kedvenceim pedig: odamegyem anyához, fölülöm a székre, ebédelem.

...És amit továbbra sem tudunk:
- Ki az a Fatija bácsi?? Egy időben sokat emlegette. Tegnap Apa rákérdezett, hogy ki az, és annyit árult el róla, hogy kék házban lakik.
- Mi az a melasz? Mármint, Sanyi vajon mit ért alatta? Annyi biztos, hogy valami ennivaló, mert úgy szokta mondani, hogy "eszik melaszt", de az is biztos, hogy igazi melaszt nem ettünk.
- iscsá???? Ezt már nem is fogjuk megtudni, mert jó ideje nem mondja.
- Kendekikopp. Ezt viszont tegnap megfejtettem! A Bob mester kezdődalában ezt a részt elég nehezen lehet érteni, szerintem "Gyertek, hipp-hopp", Apa szerint "Gyertek, és most", Sanyi szerint Kendekikopp.
- Elment a kék busszal. Ez a látszattal ellentétben azt jelenti, hogy Sanyi valamit nagyon nagyon nem szeretne. Pl, gyere Sanyi menjünk kezet mosni - ra az a válasz, hogy nem, nem, aztán egyszercsak Elment a kék busszal. Ugyanez akkor is, ha nincs kedve megkóstolni valamit, vagy WC-re ülni, vagy hazamenni, vagy bármi. Nem tudom miért, de ő ezt úgy használja, mint egy szólást, pl spongyát rá, vagy ilyesmi. Már szólása is van az én kisfiamnak!!!

Egyéni gondolatai:
-Egyszercsak hallom, hogy ezt motyogja a hátsó ülésen: Kutyatej...kutya otthagyta a..tejt.... Nem értettem, mi ez, de aztán folytatta: Kutyakaki...kutya otthagyta a kakit.
- Irtó aranyos, mikor megfogja Lóránt lábát, a talpát saját füléhez nyomja, és azt mondja: Halló, kivel beszélsz? Ezt biztos, hogy nem leutánozta, hanem ő maga jött rá, hogy Öcsi lábával is lehet telefonálni. Egyébként sokáig nem értettem, hogy miért úgy játszik a telefonommal, hogy kinyitja, és azt mondja bele: "Szia Bogááár!" Aztán rájöttem, hogy azért, mert a háttérképen egy katicabogár van.
- Az "enyém" helyett a pszichológiakönyveknek megfelelően azt mondja, hogy "tiem", illetve amikor azt akarja mondani, hogy "engem", de önmagára gondol, arra meg azt, hogy "enged". Itt pont fordított a logika, de aranyos. (Pl: Hogy hívnak engem? Anya! - vágja rá, majd ő kérdezi meg, hogy "hogy hívnak enged? Sanyi!" - de lehet, hogy valamit félreértettem, nem egyszerű. :))
- magától képez szavakat, pl: menjünk be az aludóba, söprűzöm, kicsire emelem a söprűt, órázik, a tigris elernyődött (elfújta a szél, míg az ernyőbe kapaszkodott.)
- Mikor megjöttem a fodrásztól tüsire nyírt fejjel (kánikula volt, nem bírtam tovább), elmosolyodott - bár ezt utólag letagadta (Nem mosolygott!!!) - és miután többször is elmondtam neki, hogy Anya volt fodrásznál, nézd nincs hajam, levágta a hajam a fodrász, azt mondta: "Levágta anya fejét a forgács".
- Mindennek mondja a színét is. Az emberek olyan színűek, amilyen ruha épp rajtuk van. (Pilos Tibolbácsi, Zöld Attila biciklizik) Egy-két szokatlan szókapcsolat: cit-lomsága bor, sötétbalna leggeli (kakaós gabonapehely), citlomsága sárgarépa

1 megjegyzés:

  1. Hello Melinda 2, ülök az irodaban es olvasom a blogot es hangosan nevetek, mert annyira kedvesek a sztorik es elöttem van a ket kis huncut!! Folytasd az irast, mindig feldobja a napom! Puszi nektek
    Melinda 1
    (jelenleg barnamelinda mert barna polo van rajtam)

    VálaszTörlés