2011. november 28., hétfő

Miért, miért, miért?

Sanyi néhány hónapja az őrületbe tud kergetni a miértjeivel. Ne egy-két kérdést képzeljünk el, mint pl hogy miért kell éjszakának lenni?, hanem lánc-miérteket. Bármit válaszolok, megint rákérdez, hogy és az miért? Egy rövid párbeszédet azért leírok, hogy el lehessen képzelni, mitől áll égnek a hajam.
- ... de a 13. boszorkányt elfelejtették meghívni.
-miért felejtették el?
-mert olyan sokmindenre kellett figyelni az ünnepség szervezésekor.
-mért kellett sokmindenre figyelni?
-hát hogy mindenki jól érezze magát, meg kellett szervezni a zenét, a díszítést,...
-miért kellett megszervezni?
és így tovább.

Apa egyszer azzal próbálta kizökkenteni Sanyit, hogy korát meghaladó szinten válaszolt arra, hogy miért szűnt meg a hajógyár. Hosszú, kacskaringós mondatot izzadt ki a rendszerváltásról és a gazdasági szerkezetátalakításról, mire végén Sanyi szemrebbenés nélkül továbbkérdezett Miért alakították át?

Én azzal próbálkoztam, hogy végtelen ciklusba kényszerítem Sanyit. Egy példa:
-Miért kened meg vajjal?
-Mert úgy szeretem.
-Miért szereted úgy?
-Mert úgy finom.
-Miért úgy finom?
-Mert úgy szeretem.
Ez nem jön be. Sanyi erre dühösen:
-Ezt NE MONDJAD!

Próbáltam összegyűjteni a legjobb kérdéseit, de most csak ez a kettő jut eszembe:
-Anya, miért találtam ezt a kukacot?
-Miért van ilyen sokat este?

Sanyinak nagyon élénk a fantáziája. A legártatlanabb mesék is mély nyomot hagynak benne (eljátsza 50szer, mantraként mondogatja a szövegeket), a Sivatagi show-t öt perc után pedig ki kellett kapcsolnom, mert láttam rajta, hogy nagyon feszült. Azóta itthon gyakran kéri, hogy emeljem fel, mert sok a sekkó a földön (gekkó és sikló keveréke), és megharapják a lábát, a kádban nem ül le, mert fél a halaktól, WC-re pedig már egyáltalán nem megy egyedül, ott kell lennem mellette. Ha ezeket a kéréseit nem teljesítem, hisztérikusan sír.
Egyébként nem fél az állatoktól, remélem hamar kinövi ezeket a képzelgéseit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése