2012. augusztus 24., péntek

Lóránt írni tanul

Sanyi érdeklődni kezdett a betűk iránt, néhányat már felismer. Van apabetű, anyabetű, családtagok, ismerősök betűi, de van egy horgászbottartó betű is (Y). Lóránt is megtanult már néhányat, így gyakran rajzol nekem feliratot.

Egyik reggel próbáltam összeírni, hogy mit kell vásárolni, Lorcsi kiveszi a kezemből a papírt:
-Nem, nem! Én írom rá!..... Keeeee.....nyér.. (húz egy csíkot).... csíkkal írtam rá.
A közértben, mikor a kenyeret vettük, még emlékeztetett is, hogy ő írta fel a papírra.
Eszembe jutott még a tej, szeretném leírni, de Lóránt közbeszól:
-Én írom fel! Milyen tejet vegyünk?
-öö..sima tejet... tehén tejet..
-Tehén tejet.... (csíkoz valamit) ... meg a borjútejet is felírtam.

Rajzol egy macskát (inkább egy zárt görbe).
-Ez egy cica betű... Ott a farkincája!.... csak én nem tudtam semmijét se rajzolni (fület, bajszot)....csak a fenekét.

Egyik reggel Lóránt nagyon hosszan dünnyög. Kb tíz percen keresztül betűzgette a szavakat, ami eszébe jutott a következőképpen:
-To betű, az a Thomas betű... Vö betű, az a vödör betű.... Cé betű, az a cédé betű.... Szé betű, az a szék betű... egyszercsak:  Ku betű, az a kulva betű....
(ühüm...villamoson hallottuk, ugyebár...)

-Mi van a pólódon, Sanyi?
-Felirat van rajta.
-És tudod mi van odaírva?
-Az, hogy .... legszebb ruha.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése