2011. szeptember 22., csütörtök

Második hét az óvodában

A negyedik napon még ott voltam Sanyival reggel, már csak azért is, mert ezen a héten egy másik óvónő volt a délelőttös, akit Sanyi még nem szokott meg. Mikor kimentek az udvarra, akkor búcsúztam el, ezúttal eléggé sírt Sanyi. De állítólag nem sokáig.

Másnap reggel már odafelé tiltakozott egy kicsit Sanyi. Megnézzük, hogy ott van e a piros bicikli, és utána rögtön hazajövünk! Megnézzük, hogy mi lesz az ebéd, utána hazajövünk!...Ez még nem a mi villamosunk....még ne szálljunk le a villamosról....
Fél tíz körül érkeztünk, és egyszerűen csak beadtam a síró Sanyikát a csoportba. Óvónéni felemelte, mondta, hogy nagyon örülnek, hogy itt van, stb. Én még egy darabig ott álltam a folyosón és hallgatóztam, és hallottam, hogy Sanyi sír, és azt mondja: Nem, nem játszom! aztán elég hamar elcsöndesedett, persze attól még lehet hogy tovább pityergett. Mikor délben érte mentem, éppen kezet mosott ebéd után, rámnézett, befejezte a kézmosást, és csak utána szaladt oda hozzám. Nagyon vidám volt, és egész délután az is maradt.

Ma reggel pedig már fölkelés után kezdődött a tiltakozás. Ha elfogyott a reggeli, akkor is csukva marad az ajtó, és itthon maradok... Nem szeretem az ebédet, nem fog ízleni, itthon akarok ebédelni.... Nem szeretek egyedül lenni, ne menj el dolgozni.... még eszem reggelit, még éhes vagyok...még ne menjünk. Itthon is sírt egy nagyon kicsit, majd amikor beadtam a csoportba, megint. De most is nagyon hamar abbahagyta.


Itthon néha "mesél", hogy mi volt odabent, például ezt mondogatta sokszor: Sajnálom, Hajnikám. Az ebédből a levest megeszi, rendszerint repetázik is, de a második fogást ritkán. Aztán itthon meg azt mondja: Nem adtak ebédet. Föltettem a kezem, de akkor se adtak. Az óvodában az a szokás, hogy föl kell tenni a kezünket, ha kérünk még... De akkor se adtak.

Itt van egy kép, ahol Sanyi nagyon ügyesen mossa a kezét. Szeret kezet mosni, igazi pancsolás lesz a vége. Egyszer azzal nyugtattam, hogy ebéd után jövök érte:
-Megeszed az ebédet, és már itt is leszek érted, és megyünk haza.
-Nem, kezet mosunk!



No még a pénteki napot is gyorsan idebiggyesztem. Reggel itthon volt egy kis pityergés, mikor beértünk és átöltöztünk, többször is mondta Sanyi, hogy szeretgessem meg. Aztán bement a szobába. Egyedül. 3-4 lépés után visszafordult, és visszaintegetett nekem. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése