2012. május 3., csütörtök

Ők mondják

Lóránt
-elmondja a Mit sütsz, kis szűcs-öt: Miszü sziszü...mit találtál?
-kedvenc játéka a líge-lóga lábája
-saját mondókája, amit Sanyival együtt szavalnak boldogan: Pettene, pettene, te vagy Lólánt / Saa-nyi
-egy másik mondóka: Heló, én vagyok a fee-te, fuu-ta. A mondóka közben egy pár papucsot kell összeütögetni, ez a fetefutázás.
-gyakran kéri, hogy husikázzam meg.-Lóránt néha még mindig ismételgeti a mondatai elejét. (Ez tavaly nyáron volt nagyon jellemző a beszédére.) Pl: Ez elektromos, elek?
-kicsengült!  (csengetett a mikró)
-viszkelődik a süni...
-Evés közben nézi apa levesét. Apánál a tenger...nem, a leves fenekén van a sok finomság.
-Jó volt a sétálás, Lorcsi? Nem, csak tetszett.
-Apa levágatta a haját tüsire, úgy jött haza: Le van nyílva a hajad! Nagyon éldekes apa van itt.
-Lóránt felvette az új hátizsákját. Megmutatom apának, milyen csinos a hátam.
-Kélek vitorláshajót! .... Neem, inkább most!... Nem születésnapi vitorláshajót, inkább CSAK vitorláshajót!

Sanyi: (már néha szépen mondja az R-t)
-megvidámozom a Jancsikát ...odamegy, és azt mondja neki gyogyós hangon: Tyátyátyátyá, Jancsika... ebből lett a megtyátyátyázni, de ezt már én találtam ki.
-betegórisiz.. ez azt jelenti, hogy megfertőzni. A márciusi betegségek idején sokszor szeretgették Jancsikát, és bizony meg is fertőzték..
-reggelire nagyon sokszor csokigolyót esznek tejbe áztatva. Az új tej? nem aludt tej?...csokigolyói tej?
-és még sokabbat
-Sanyi megtanulta a feltételes módot is használni: ha ez így lenne volna,... ha én énekelnék volna, ... úgy topogok, mintha dobolnának volna.
-megütöttem a fejem térdén (álla), a kezem térde (könyöke)
-Mióta óvodába jár, tanult egy kis illemtant, hogyan kell enni, de továbbra is úgy eszik, mint egy disznó. Anya ehetem? Igen, Sanyi... Akkol eszem...
-tízig nagyon jól tud számolni, utána: tíz, tizenegy,... hatodik, hetedik. (Lóránt gyakran megdícséri Sanyit, hogy milyen szépen számol.)

Mindketten:
-Néha megkérdezik az anyajegyeimre, hogy azok mik, mondom, hogy anyajegy. Ennek mintájára Sanyi talált magán Sanyijegyet, Lóránt meg Lórántjegyet.
-Az igekötőket még nem használják helyesen, pl: Miért elengedte?
-Ez nem ugyanaz, csak olyan, mint. Hasonlít.
-mozdonyelej, hajóelej...
-Sanyi már tudott egyszer szépen beszélni, de kb fél éve elkezdett ilyen csúnyán beszélni, pl: Simogaccsál. Lóránt átvette tőle, és most mindent cs-vel mondanak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése