2010. augusztus 23., hétfő

Sanyi sokoldalú I.

Elször is kísérletező:
-Kb egy éve is van már, csak akkor nem írtam meg, hogy hüppögve jön ki hozzám a konyhába, félig a testére ráhúzva a bilinek a kerete. Újabbkeletű szórakozás, hogy a kezét bedugja a résekbe. Mikor nagyi elvitte az állatkertbe, Sanyi a babkocsin talált valami rést, ahová sikerült beszorítania a kezét, és azt sírta nagyinak: "Ilyet többet ne tinálj!"
-Ahogy beérünk a lépcsőházba, Sanyi elkezd üvöltözni és sikítozni a lakók nagy örömére, élvezi ugyanis a visszhangot.
-Vettem neki egy papucsot otthonra, de még nagy egy kicsit. Nagyon vicces volt, hogy Sanyi úgy járt benne, mintha sítalpak lettek volna a lábain. (A bilire meg úgy ül rá, mintha egy nyeregbe pattanna fel, lendíti a lábát.)
-Sétáltunk a Duna-parton, és találkoztunk egy kislánnyal, aki egy botból meg valami zsinegből horgászbotot készített és horgászott. Sanyit ez nagyon érdekelte, és odamentünk "megnézni", persze abban a reményben, hogy a kislány szülei majd felszólítják őt, hogy adja oda az egészet az én tündibündi kisfiamnak. Ez meg is történt. De Sajnos Sanyi - bár nagyon szakértő képet vágott - a horog helyett az egész horgászbotot dobta be a Dunába. (Persze kiszedtük, mert nem tudta messzire dobni.)
- Egyik nap azt játszott rengetegszer, hogy fogta magát, és popsira esett. Majd azt kiabálta: Bukfenteztem! Egy másik alkalommal pedig jár-kel a lakásban, állát odaszorítja a mellkasához. Kérdezem, mi történt. Azt mondja: "Beragadt a fejem!"
-Ugrik egyet, majd azt mondja: "Fölestem!" A Duna-parton játszott, talált gallyakat szedett össze, majd a lábával próbálta őket valahogy elrendezni: Sanyi bekeríti a.. sok fát... a sok lábával.

Etetéskor enyhén szólva önző tud lenni:
-Ha ízlik neki az étel, folyamatosan azt kiabálja, hogy SANYI!!!, mármint, hogy ő kapjon, ugyanis általában úgy eszünk, hogy egyszerre etetem Lórántot meg Sanyit, egy kanál ide, egy oda. (Sanyit is etetni kell, mióta öcsit etetem. De már nem sokáig, mert Lóránt nagyon próbálkozik a kanállal.) Ilyenkor még hallani ilyesféléket is: Sanyinak ízlik... Lóláttnak nem ízlik... Lólátt nem kér.. NE EGYED ANYA!!!... Akkor kiveszem a szádból!
-
Ha nem ízlik neki az étel, akkor értelemszerűen, mindennek a fordítottját kiabálja: Inkább Lólátt... Elvettem a számat.... Lóláttnak ízlik.
- Jópofa, amikor követelőzik: Még kér pogácsot! Sütőtöket!

Melegszívű és ragaszkodó:
-Hosszan nézünk egy békát a kertben, Sanyi egyszercsak azt mondja: "De alanyos a béka!"
-Rádiót hallgatunk, Sanyi: "Szépen énekel a bácsi!"
-Barátnőm kislánya húzott pár vonalat krétával a földre: "Jaj, de szépet lajzolt az Emese!"
Én csak örülök, hogy ha nem lesz maximalista a gyermekemből. Igaz, ahhoz képest, amiket Sanyi szokott "rajzolni", Emese tényleg szépet rajzolt.
- "Apa nem megy dolgozni. Sani megy dolgozni a pilos játszótérre." Elmagyaráztam neki, miért kell apának dolgozni menni, hogy legyen pénzünk, és tudjunk venni kakaóscsigát. Erre azt mondja: "Apával akarok menni kakaóscsigát dologzni." Egy másik alkalommal pedig: "Sanyi megy iskolába." És tényleg elment másfelé, alig bírtam visszacipelni.
- Lóránt megtanította Sanyit puszit adni. Azelőtt Sanyi csak odanyomta a száját, illetve néha véletlenül a levegőbe cuppogtatott. Ilyenkor mindig gyorsan hozzátette, hogy "Saji adott puszit anyának." Most már bármikor tud a levegőbe cuppogtatni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése