2010. augusztus 3., kedd

Csodagyerekek

Az első jel arra, hogy Sanyi csodagyerek, az volt, mikor megnyomott valami rossz gombot a működő mosógépen, ráütöttem a kezére, ő sértődötten megfogta a kezét, rám nézett, és azt mondta: "Bocsánat!" Mindez lassan egy fél éve történt. Eleinte azt hittem arra gondol, hogy nekem kellene bocsánatot kérni, de nem. Akárhányszor valami rossz fát tett a tűzre, és én begurultam, már mondta is, hogy bocsánat. (Ha nem gurultam be, akkor nem.) Olyan szívhez szólóan tudta mondani, mintha egy szadista állat lennék, úgyhogy minden porcikámat furdalta a lelkiismeret. De most már leszokott erről, helyette azt mondja izgatottan: "Úgy..hogy... üss..a...kezedre!" És ráüt. Esetleg még azt is hozzáteszi: "Úgy..hogy..ezt nem szabad tinálni...bizony nem!".
A másik bizonyíték, hogy a játszótéren, ha valaki visszakéri tőle a játékát, Sanyi szó nélkül visszaadja. Egyik alkalommal egy kislány motorját vette el, amíg a kislány homokozott. De amint meglátta, hogy Sanyi elmegy a motorral, visítani kezdett. Sanyi ezt meghallotta, és rémülten rohant vissza, kezében maga előtt tartva a motort. És mindez háromszor megismétlődött! Néha még csodálkozom is, hogy milyen hamar átadja a játékokat. (Nem csak akkor, ha visítanak, vagy, ha erősebbek.) De ha valamivel nagyon szeretne játszani, akkor szorítja magához, és ő kezd el visítani, hogy "Ne vedd el!"
Sanyi kedvenc meséje a Bob mester. Kívűlről tudja az egész DVD-t, még azt is, hogy ki a felelős gyártásvezető. Gyakran idéz belőle, mi már meg sem lepődünk, ha séta közben egyszer csak azt mondja: "játék a munka, ha jó csapat van", vagy egyszer este lefekvés előtt "a nagy izgalomban el is felejtettem megkérdezni". (hogy ki, mit akart megkérdezni, az nem derült ki) Vagy játék közben az orra alá mormolja "és Biff is nagyon ijesztő", esetleg "kedves tőled Makréla". De azért akkor nagyon elcsodálkoztam, mikor csipesztűzögetést játszott, és ahogy a kezébe nyomtam egy csipeszt, azt mondta: "kedves tőled, Anya!"

Lóránt is csodagyerek-gyanús. Ő például azt játssza, hogy visszapakolja a szétdobált legókat. (FONTOS! még csak 1 ÉVES!) Igen, visszapakolja, be a dobozba. Aztán egyszer, mikor kértem, hogy rámoljunk össze, Lóránt segített összerámolni. De tényleg. Sanyinak nem volt kedve meghallani, hogy miket beszélek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése