2011. december 12., hétfő

Lóránt és a színek

Lóránt nincs tisztában a színekkel. Olyan szinten keveri, hogy tojásevés közben már hallottam, hogy a tojásnak a pilosa, de azt is, hogy a tojásnak a kéke. Már kezdtem komolyan utánanézni a színvakságnak, hiszen Sanyi egyik első szava volt a píp (piros), amit jól is használt. Nem nyugtatott meg, hogy azt olvastam, óvodás koruk végéig keverik a színeket, hiszen Lorcsi nem keveri, hanem halványkéklilapilos gőze sincs.

Az utóbbi időben ezért olyanokat kérdezek tőle mesélés közben, hogy milyen színű ez meg az, illetve, hogy melyik a piros autó, stb. Nem megy. A színektől teljesen függetlenek a válaszai.
Egy időben minden piros volt, az ég is. Mostanában már minden piroskék. (Biztos, ami biztos alapon, gondolom.)
Egy kicsit túlzásba vittem a faggatást, mikor a markolós könyv fölött kifakadt:
-Nem tudom, melyik a piros markoló, nem tudom melyik a kék markoló, nem tudom melyik a sárga markoló!!!!
Megsajnáltam, és nem kérdeztem többet napokig. A minap Lóránt nagyon szeretett volna a karácsonyi mozdonnyal játszani, amit én már nem akartam karácsonyig elővenni, és eddig sikeresen ellenálltam minden könyörgésnek. Egészen mostanáig, Lóránt ugyanis így könyörgött:
-Nagyon szívesen szeretném megnézni a karácsonyos mozdonyt! ...csak megnézem! Nagyon jókisfiú leszek, csak megnézem!!!..... megmondom milyen színű!

A színek hasonló misztikum nála, mint a számok. Így számolt egyszer:
-Hatvankettő... hatvanpilos...

Két keserves hét után sikeresnek bizonyult az a módszer, hogy addig nincs mesenézés, amíg el nem pakolják az összes játékot. Lóránt már nem fenyegetőzik, hogy mi mindent fog széttörni, kiönteni, és hogy mennyire meg fog engem verni. Elpakol. Odáig vagyok.
Mostanában megint egyre gyakrabban szeretetgombóc. Osztogatja a puszikat, csókokat.
Ma odaült Jancsikához (egyébként nem sokat foglalkozik vele), és egy újságot nézegetett, amit Jancsika lábán terített szét. Öcsi persze rugdalózik, és összegyűrte Lóránt újságját. (És tartja a fejét, néha már gügyög, mosolyog, nevetgél.)
- Jaccsika, neszabad lugdalózni.. meg ne lássam mégegyszer!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése